De voorbereidingen voor de officiƫle afsluitingsmiddag in volle gang.

schoonmaken

pionieren_vlaggemast

tegels_schoonmaken

hijsen_vlaggenIn 2007 bestond de scouting groep Ursem 60 jaar. Het jubileumjaar werd op zondag 4 november op feestelijke wijze  afgesloten.

De middag werd geopend met het hijsen van drie vlaggenPB080009

PB080011

PB080013

PB080014Klaas Meester, de oprichter van de scoutingclub Don Bosco, onthulde in het bijzijn van leden, oud-leden, ouders, genodigden en belangstellenden, het nieuw bestraatte "Klaas Meester plein" , achter het clubgebouw 't Kompas. In het plein is het scouting logo verwerkt. De kosten voor de aanleg van het plein zijn voor een deel door de gemeente Koggenland betaald.

speech_klaas

Klaas spreekt na de onthulling van het naambord van "zijn" plein de aanwezigen toe.

PB080015

Namens de gemeente sprak dhr Vriend zijn waardering uit voor de club en met name voor Klaas Meester, de oprichter van de club.

aanbieden_panel

Nico Mulder, de oprichter van het Willem Versteegh eskader, overhandigde een groot bord aan de scouting groep. Het was het bord dat speciaal was vervaardigd voor de opgraving van het vliegtuigwrak in Ursem.

Na het officiĆ«le gedeelte startte Klaas Meester als eerste om "het geheim van de scoutingkoek" te doorgronden  Door de feestcommissie was een speurtocht met diverse spelactiviteiten opgezet. Hierbij konden letters verdiend worden en met die letters moest een woord gevormd worden.
De uiteindelijke oplossing was "superscout", dat door geen enkele scout was geraden. De slimme scouts zagen namelijk nog een ander woord, dat uit dezelfde letters gemaakt kon worden  "speurscout". Door Klaas Meester werd uit de  goede oplossingen een prijswinnaar geloot,  Jenny. Zij ontving de hoofdprijs een volle doos...  scoutingkoek.

start_koekspellen

De wedstrijdformulieren zijn net uitgereikt.

start_bastognerace

Uitleg bij de koeken race

bastognerace

koekstapelen