De scouting loterij

Aan het begin van het seizoen (september/oktober) gaan alle speltakken langs de deuren in Ursem om de scouting loten te verkopen. Deze loterij word door Scouting Nederland georganiseerd en een deel van de opbrengst van de verkochte loten is voor onze eigen club.

De jaaropening

Na de kerstvakanties begint de scouting met een leuke gezamenlijke thema-avond voor alle speltakken.

Collecte Jantje Beton

In de maand maart collecteren we in Ursem en omgeving met alle speltakken voor het Nationaal jeugdfonds Jantje Beton.

Jaarafsluiting

Met dit knotsgezellige weekend is er een einde gekomen aan weer een mooi scoutingseizoen.
Ook dit weekend is er een thema, zal het scoutingterrein aangekleed worden en dient iedereen in themakleding te lopen. Er zijn veel leuke activiteiten en ’s avonds is er een groot kampvuur. De volgende dag is er een leuk ochtendspel en daarna wordt het scoutingseizoen op een gezellige manier afgesloten.

Onderhoud

Jaarlijks worden er ook enkele avonden of middagen gebruikt voor het onderhouden van het gebouw en het terrein samen met bestuur, leiding, ouders en leden.