november 2009

Met de start van dit seizoen is het snel gegaan, we hebben nu totaal 15 luchtscouts. Er zijn maar liefst 5 nieuwe luchtscouts te installeren, namelijk: Diego, Jordy, Stijn, Pieter en Bob.DSC_1003kla

Vliegende Scouts The Valk De Hoogvliegers
Thijs Victor Jurgen
Achilles Wilfred Chris
Glenn Thomas Gijs
Tom Pieter Bob
Stijn Diego Jordy
Niet op de foto Achilles

De Installatie plechtigheid

DSC_0992kla

DSC_0971kla

DSC_0977kla

DSC_0981kla

DSC_0985kla

DSC_0999kal

Om geïnstalleerd te worden moet je natuurlijk wel nog een opdracht uitvoeren. De opdracht om een stukje te maken over je favoriete vliegtuig, helikopter, luchtvaartmaatschappij of demoteam:

Zoek wat plaatjes bij elkaar, dat kan natuurlijk bij de luchtscouts.
Schrijf op wanneer, hoe hard, hoog en ver hij kan vliegen en wat ander algemene informatie.

De volgende werkstukken waren gemaakt door de nieuwe luchtscouts:

Diego, Stealth F-117 Night Hawk (had ook een RC-model mee)
Jordy, SR-71 Black Bird
Stijn, F-16 Fighting Falcon
Pieter, Messerschmitt Bf-109
Bob, Harrier Jump Jet

Na het uit het hoofd opnoemen van de belofte werden de insignes opgespeld en de nieuwe luchtscouts gefeliciteerd door de leiding bestaande uit Jeroen, Wilco en Dennis.

De belofte

Ik beloof mijn best te doen een goede luchtscout te zijn iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de scoutingwet. Jullie kunnen op me rekenen.

DSC_0970klaNadat het officiële onderdeel voorbij was en de vijf jongens waren geïnstalleerd was het tijd voor koffie, thee, koek en limo. De andere 10 luchtscouts hadden voor het tweede deel van de avond iets anders bedacht. Er werden vier groepen gemaakt, bestaande uit luchtscouts , ouders, broers en zusjes en opa’s en oma’s.

DSC_1029klaElke groep moest met de gegevens materialen een sterke brug maken welke met flessen water werd getest op de sterkte van de constructie. Het eindresultaat was dat twee groepen alle flessen konden dragen die klaar stonden, aangezien er niet meer flessen waren en de tijd erop zat was dit toch echt het einde van de avond..   We kunnen weer terugkijken op een gezellige drukke avond.