Nieuwsbrief luchtscouts maart 2011

Hallo scouting vrienden,

Hierbij krijgen jullie de nieuwe planning voor de komende opkomsten.

De planning ziet er als volgt uit:

Lees meerDownload de nieuwsbrief als pdf bestand

Week

3 – Mrt.

Het Balsa-houten vliegtuig afmaken en na afloop mee naar huis nemen.

10 – Mrt.

Collecteren voor Jantje-Beton zodat we weer geld ophalen om leuke dingen te blijven doen.

17 – Mrt.

Als voorbereiding op RSW en Zomerkamp verschillende tocht technieken doornemen en oefenen (strippenkaart, bolletje-pijletje en kruispunt route

24 – Mrt.

Voorbereidingen voor RSW

Zat. 26 & Zon. 27 Maart

5 vingers aan 1 hand weekend bij de VWP-groep in Den Haag

31 – Mrt.

Tent opzetten

7 – Apr.

Koken op houtvuur

14 – Apr.

Alleen opkomst voor degenen die mee gaan naar de RSW

Zat.16 & Zon. 17 April

RSW op het naaldenveld in Aedenhout

21 – Apr.

Levend stratego Omdat we naar een ander plek gaan opkomst van

19:00 tot 21:00 !!!! Let op aangepasten opkomst-tijd !!!!

28 – Apr.

Pionier opdracht uitvoeren per groepje

5 vingers aan 1 hand weekend bij de VWP-groep in Den Haag.

Zoals reeds aangegeven in de voorgaande nieuwsbrief zijn we uitgenodigd door de Van Weerder Poelman groep uit Den Haag. Ze hebben ons gevraagd of wij het leuk vinden om eens wat samen tedoen met een andere luchtscouts groep. Inmiddels hebben een aantal van jullie aangegeven dat het jullie leuk lijkt om hieraan deel tenemen.

We zijn dat weekend uitgenodigd om te gast te komen in hun clubgebouw gelegen op het voormalige vliegveld Ypenburg. Het exacte programma en de overige informatie krijgen jullie nog tehoren.

Regioanale Scouting Wedstrijden / Districts Scouting Wedstrijden (RSW/DSW).

Zo als ook tijdens voorgaande jaren wordt er weer een RSW (vroeger DSW genoemd) georganiseert. Tijdens dit weekend komen er verschillende scouting groepen uit onze regio bij elkaar om tijdens een leuk en gezellig weekend onderling te kijken wie de beste scouting groep is. Ook wij zullen weer met een groep deelnemen. Voor deze groep moeten er minimaal 4 deelenemers en maximaal 6 deelnemers zijn. Dus zorg dat je je snel opgeeft. Wij als leiding horen graag voor 10 Maart of jullie wel of niet mee willen/kunnen.