lama_spelOp maandag 10 december 2007 werden alle leden van de speltak gidsen geïnstalleerd. De ouders van de gidsen waren voor deze avond uitgenodigd. en het clubhuis 't Kompas was omgetoverd tot theater  Onder leiding van Madelon en Linda voerden de gidsen het LAMA spel op, naar voorbeeld van het gelijknamige televisie programma van de VPRO.

Het publiek bepaalde met lootjes wie de moordenaar was, op welke locatie de moord werd gepleegd en wat het moordwapen was. Daarna was het de taak aan de eerste gids om aan elkaar deze drie opdrachten uit te beelden waarna nummer twee dat weer moest uitbeelden aan nummer drie. De laatste gids moest dan  aan de leiding en het publiek vervolgens melden met welk wapen de moord was gepleegd, wie de moordenaar was en op welke locatie de moord was gepleegd. Het spel werd tweemaal gespeeld en beide keren slaagden de meiden erin om bijna alles goed te raden.

dating_show

Daarna werd door Madelon en Linda het datingspel gespeeld.
Alle 8 gidsen moesten een persoon in gedachten nemen die door Madelon en Linda moest worden geraden. Ze mochten het personage vragen stellen om achter de identiteit te komen. Ze slaagden erin om 7 van de 8 personages te raden.

gidsen_en_leiding_2007Hierna werd het tijd voor de serieuze zaken. Omdat Madelon en Linda zelf ook werden geïnstalleerd was Joost uitgenodigd om als eerste Madelon de gidsbelofte af te laten leggen. Na het opspelden van het club en gidsen-teken installeerde Madelon vervolgens Linda als gids. Daarna werden door Madelon en Linda gezamenlijk de acht gidsen officieel geïnstalleerd.