Op zaterdag 24 mei 2008 wordt weer de DWEKdag gehouden.
De DWEK dag wordt gehouden bij scoutinggroep Dirk Duyvel in Alkmaar (Krielenzand 21) en duurt van 13.00 uur tot 16.00 uur. Ook deze activiteit wordt bekostigd uit de clubkas.

Het thema van deze dag is;

Be A Star

De rode draad van deze dag is Talent en het ontwikkelen en tonen van persoonlijke talenten.

Ieder kind heeft talenten en iedereen kan een “star”worden.

Je mag in de loop van de middag dan ook allerlei opdrachten uitvoeren om je eigen talent te laten zien en eventueel te verbeteren. Je moet ook goed gebruik maken van alle verschillende talenten die in je groep aanwezig zijn.

Het verhaal

“Jullie kennen hem vast wel, de beroemde persoon achter ‘Sterren in de tuin’, ‘Dansende sterren’, ‘Sterren rond het fornuis’, ‘Sterren in de rimboe’, ‘Sterren op reis’. Tja, wie kent deze beroemde manager/producer niet: de enige echte Oscar Emmy! Hij is een beetje een vreemd persoon. Iedereen heeft wel van hem gehoord maar niemand heeft hem ooit gezien zonder een balkje voor zijn ogen. Er staat voor de persfotografen een hoge geldboete op als zij hem zonder balkje fotograferen. Zelfs zijn bril is een balkje! Hij zegt weinig en laat alles regelen door zijn zeven hulpjes.

Hij heeft veel soorten sterren in zijn roze boekje staan. Wat te denken van de enige echte Superscout, van Beer Baloe, van het Kind met de Hoge Hoed en natuurlijk van Maj en Jarl van het Dolfijneneiland? Maar als jij denkt dat er alleen maar mensen in staan met talent, dan vergis je je. Hij is vooral dol op mensen zonder talent. Oscar is namelijk van mening dat geen talent ook een talent is en dat je daar veel mee kunt doen.

Oscar is in staat om zijn sterren dingen te laten doen die ze anders nooit doen. Je weet het maar nooit met deze man. Zijn laatste opdracht was om een waterballet op te voeren voor een groep sterrenkundigen. En wie kent niet de serie ‘Yuppen in de mest’? Zijn luis in de pels, een heel erg irritant iemand, is Ko Dak. Deze persmuskiet, wil koste wat kost Oscar zonder balkje fotograferen. Het lijkt erop dat Ko hulp krijgt van iemand. Maar van wie…? Of is dat toch niet zo? Wat zal Oscar dit keer weer bedacht hebben? Waarom zoekt hij kinderen, terwijl er gesmoesd wordt dat hij zijn werk wil neerleggen omdat hij er geen zin meer in heeft? Wie neemt het van hem over? Wat is er gaande?

Afgelopen week stond in het grootste roddelblad van de wereld, de Snuifbode, het volgende stukje:
Oscar zoekt opvolger.

Het gerucht gaat dat Oscar Emmy gaat stoppen. Deze beroemde manager/producer is druk bezig een opvolger te zoeken onder zijn eigen personeel. Wie zal het worden?
De redactie van de Snuifbode heeft kunnen achterhalen dat er zeven kandidaten zijn:

Rosa Potjes, werkt op de afdeling make-up en grime;
Django Tango, de danslerares van grote sterren;
Spot Light, de man van de techniek, de lampen en het geluid;
Fien Niel, de vrouw van de film, de persoon achter de opnames;
Reggy Zeur, degene die alles organiseert, echt iemand van de praktische zaken;
Sol a la Mi, de stem der stemmen;
Mogli Oehoe, deze persoon kan alles en weet alles. Of niet?

Maar hoe wil Oscar dit gaan doen met een dergelijk groot project voor de deur: Kinderen als sterren? We wachten af en onze speciale reporter Ko Dak zal hier dieper in duiken.