Esta's worden welpen

Het komend seizoen 2010 - 2011 zal de speltaknaam Esta worden veranderd in de speltaknaam Welpen.

Niet alleen de naam veranderd, maar ook het thema esta's wordt vervangen door een gemoderniseerde versie van het Jungleboek wat voortaan bekend zal zijn als het thema Welpen. Dus de Esta's heten per komend seizoen geen Esta's maar Welpen!

Dit is een landelijke ontwikkeling (geld ook voor de speltakken kabouters, en dolfijnen bij de gewone scouts of waterscouts) Natuurlijk verandert ook de luchtscoutinggroep Don Bosco Ursem haar speltak esta in de nieuwe landelijke naam.

birdhouse

23 en 30 maart 2007

De afgelopen twee opkomsten hebben we onder leiding van een echte vogelkenner vogelhuisjes gemaakt en geschilderd. Deze zijn door de kinderen met plakkaatverf  geschilderd. De leiding heeft deze voorzien van een laagje blanke lak. Ze kunnen buiten worden opgehangen op een plek waar de zon niet vol op het huisje staat en met een vrije in- en uitvlucht voor de vogels. Als je ze begin april al ophangt is de kans groot dat er een nestje inkomt.