Lancering waterraket

IMG_0464IMG_0465

Vanavond tijdens de opkomstavond van de Rowans werd een waterraket gelanceerd vanaf het terrein van de scoutingclub. Eerst werden twee kleine raketten gelanceerd vanaf de zelfgemaakte lanceerinstallatie. Zoals het goede scouting leden past werd alles zelf gemaakt en ook de lancering vond plaats door middel van handkracht.

IMG_0466

Na de twee kleine raketten die een behoorlijke hoogte bereikten werd een veel zwaardere raket in stelling gebracht.

IMG_0469

De eerste lancering van deze zware raket vond bijna horizontaal plaats om te testen hoe de raket zich gedroegIMG_0468IMG_0467.

Bij de tweede poging werd al een behoorlijke afstand en hoogte behaald.

De derde poging was een groot succes. De raket vloog met grote snelheid omhoog, naar schatting wel 30 meter waarna een redelijk zachte landing naast Wilco plaatsvond die op de kampvuurplaats bezig was met het uithakken van een drinkbeker uit een boomstronk.

IMG_0470 IMG_0471IMG_0472

IMG_0473IMG_0474

Een heel belangrijk onderwerp tijdens een opkomst.